- Sembo »
- FAQ
Spørgsmål og svar
Her har vi samlet svarene på de spørgsmål vi får oftest. Klik på en af kategorierne nedenfor og derefter på et spørgsmål. På siderne under "Kundeservice" findes information om vores rejsebetingelser, om forsikringer, priser og andet som kan være værd at vide.
-
Vores 10 oftest stillede spørgsmål
-
Er mine Legolandsbilletter dato-bestemte?
Nej, selvom der står dato på din billet, vælger du selv hvilken dag du går ind i Legoland. Hvis du har bestilt 2-dages billetter, har man dog 2 dage direkte efter hinanden.
-
Hvad er vigtigt at vide?
Under fanen "Vigtigt at vide" finder du en masse god information - læs dette inden du rejser.
-
Hvad gælder, hvis jeg vil ændre/afbooke min rejse?
Du har altid fuld tilbagebetaling i 7 dage fra reservationsdagen, forudsat at der er mere end 40 dage til afrejsen, når afbookingen sker, UNDTAGEN flybilletter. Fuldstændige vilkår finder du under "spørgsmål & svar - vilkår" på vor hjemmeside.
-
Hvad gør jeg, hvis vi ønsker at forlade lejligheden/værelset inden receptionen/nøglekontoret åbner?
Meddel i god tid, hvornår I har tænkt jer at checke ud. Sørg for at få eventuelle deponerede pas retur. Har I betalt depositum, kan det forekomme, at det tilbagebetales senere, når personalet får mulighed for at besigtige boligen.
-
Hvad kan jeg forvente mig af udrustningen i en ferielejlighed?
En feriebolig er ikke udrustet som en permanent bolig. I lejlighedens køkken/pentry er der en enklere udrustning som: kaserolle, bestik, glas og porcelæn til angivet antal personer. Kontakt reception/nøglekontor hvis der mangler noget. Hvis lejligheden har balkon, er den oftes møbleret. Udrustningen variere fra land til land samt lokale forhold.
-
Hvad sker der, hvis jeg ikke indbetaler mit depositum?
Har DTF travel ikke modtaget depositum på forfaldsdatoen afbestilles din booking. Du får en mail, når vi har modtaget din indbetaling. Du kan også se på "mine sider" om din indbetaling er blevet registreret.
-
Hvornår gælder afbestilllingsforsikringen?
Afbestillingsforsikringen gælder ved akut sygdom og hændelser af indgribende karakter (se Rejsevilkår 3.3.1) bortset fra komplikationer i forbindelse med graviditet (fra 30. graviditetsuge). Afbestillingsforsikringen dækker ikke teater- og fodboldbilletter eller andre specialbestilte billetter. Lægeerklæring kræves. Afbestillingsforsikringen gælder også, hvis den rejsende bliver fyret. Gælder for fyring pga. arbejdsmangel og ikke kun ved varsel. Der skal fremvises erklæring fra arbejdsgiveren. Erklæring skal være DTF travel i hænde senest 14 dage efter afbestillingsdatoen.
-
Hvornår har jeg tilgang til værelset/lejligheden. Hvornår skal jeg senest checke ud?
Ankomst- og afrejsetid er angivet på rejsedokumenterne. Ofte er der incheckning omkring kl. 14.00 og udcheckning omkring kl. 11.00. Ankommer man udenfor DTF travels garanterede åbningstid skal kunden selv aftale dette direkte med receptionen eller nøglekontoret.
-
Indgår afbestillingsforsikring, hvis jeg betaler med mit kort?
DTF travels afbestillingsforsikring omfatter samtlige rejsende - ikke kun familiemedlemmer. De fleste kortudgivere forsikrer kun familiemedlemmer (boende i samme husstand). Kontroller med din kortudgiver, hvad der gælder for dig.
-
Tilkommer der noget ekstra på plads?
Den pris, som du betaler, indbefatter ikke altid forbrug af el, gas, vand, varme, luftkonditionering, slutrengøring samt miljøafgift. Lokal turistskat forekommer på visse rejsemål. Den faststilles af de lokale myndigheder og betales af gæster på det aktuelle rejsemål. I de fald ekstra afgifter tilkommer fremgår det af beskrivelsen af boligen på www.dtf-travel.dk. Afgifterne betales direkte til receptionen/nøglekontoret. I de fald omkostningen tilpasses forbruget, kan vi ikke angive noget beløb. Som regel indgår udnyttelse af pool og solstole i lejen, hvorimod tennisbaner og lignende er afgiftsbelagt.
-
Er mine Legolandsbilletter dato-bestemte?
-
Ankomst/Afrejse
-
Hvad gør jeg, hvis vi ønsker at forlade lejligheden/værelset inden receptionen/nøglekontoret åbner?
Meddel i god tid, hvornår I har tænkt jer at checke ud. Sørg for at få eventuelle deponerede pas retur. Har I betalt depositum, kan det forekomme, at det tilbagebetales senere, når personalet får mulighed for at besigtige boligen.
-
Hvordan gør vi, hvis vi bliver forsinkede under vejs?
Ring direkte til receptionen/nøglekontoret for at meddele forsinkelsen. Ved meget kraftig forsinkelse med ankomst midt om natten, kan det ske, at du ikke får adgang til lejligheden/huset. Selve hotellet skal meddeles, hvis du ankommer efter incheckningstiden.
-
Hvornår har jeg adgang til værelset/lejligheden? Hvornår skal jeg checke ud?
Ankomst- og afrejsetid er angivet på rejsedokumenterne. Ofte er der incheckning omkring kl. 14.00 og udcheckning omkring kl. 11.00. Ankommer man udenfor DTF travels garanterede åbningstid skal kunden selv aftale dette direkte med receptionen eller nøglekontoret.
-
Vi ankommer sent til vort hotel/lejlighed, hvad gælder?
DTF travel garanterer kun ankomst på de angivne tider. Ankomst på andre tider forudsætter, at du har aftalt dette direkte med receptionen/nøglekontoret. Ved store forsinkelser er der risiko for, at du først for adgang til din bolig dagen efter (søndagslukket forekommer), i sådanne fald bekostes det af gæsten selv.
-
Hvad gør jeg, hvis vi ønsker at forlade lejligheden/værelset inden receptionen/nøglekontoret åbner?
-
Afbestille/Ændre
-
Hvad gælder, hvis jeg vil ændre/afbooke min rejse?
Du har altid "fuld-retur-ret" i 7 dage fra bookingdagen forudsat, at der er mere end 40 dage til afrejse, når bookingen foretages, UNDTAGELSESVIS er dog flybookinger. Fuldstændige vilkår ligger under fanen "Kundeservice" på vores hjemmeside.
-
Hvor meget koster det at afbooke?
Omkostninger ved en afbooking (afrejsedagen indregnet) er: Lejlighed/hus 31 dage inden eller flere: 10% af respektive pris. 16-30 dage: 20% af respektive pris. 8-15 dage : 50% af respektive pris. 0-7 dage: 100% af respektive pris. Fly efter billetudskrift* 100% af billettens totale pris Hotel**/transfer/bro/udlejningsbil/entrébilletter til forskellige parker 4 dage eller flere: 10% af respektive pris. 0-3 dage: 100% af respektive pris. Færge 1-14 dage: 25% af respektive pris. Afrejsedagen eller senere: 100% af respektive pris*. *)Billetudskrift sker direkte efter at DTF travel har registreret betalingen. **) For hoteller udenfor Europa samt Disneyland Paris gælder samme afbookingsregler som for lejligheder. Hvis en booking indeholder flere forskellige produkter, gælder respektive afbookingsregel enl. ovenstående. Er rejsen en kombination af færge og bolig forbeholder transportøren sig ved en afbooking af boligen at prissætte færgebilletten med den ordinære pris for færgetransporten. Rejseforsikringer kan afbookes uden omkostninger frem til afrejsedagen, derefter tilbagebetales intet. Afbookinger kan kun gøres via telefon. Afbookingen bekræftes af DTF travel via e-mail direkte efter afbookingen.
-
Hvordan afbooker jeg min rejse?
Afbooking kan kun gøres via telefon. Afbooking bekræftes af DTF travel via e-mail.
-
Hvordan kan jeg være sikker på, at min booking er afbooket?
Afbooking bekræftes af DTF travel via e-mail, og du kan også gå ind på din side for at kontrollere afbookingen.
-
Kan jeg ændre min booking af lejlighed/hotel, efter jeg har betalt depositum?
Er "fuld-retur-rets" perioden udløbet, tilkommer der ændringsomkostninger. Mindre ændringer f.eks. tillæg og ønsker koster 100.- pr ændring. Ændringsgebyret er i øvrigt 100.- kroner frem til 31 dage inden afrejse for lejligheder og huse eller 16 dage for færge og 4 dage for hotel/udlejningsbil/bro/bus/transfer. Derefter ligestilles ændringen med en afbooking og en nybooking.
-
Hvad gælder, hvis jeg vil ændre/afbooke min rejse?
-
Afbestillingsforsikring
-
Behøver jeg en speciel lægeerklæring for at udnytte min afbestillingsforsikring?
Ja, gå ind under fanen "vilkår" punkt 3.3.1 og hent lægeerklæring.
-
Hvor hurtigt kan jeg få tilbagebetaling, hvis jeg har afleveret en godkendt lægeerklæring?
Vor økonomiafdeling arbejder hurtigt og i løbet af en uge har du pengene tilbage, forudsat at du har en afbestillingsforsikring hos DTF travel.
-
Hvor meget koster en afbestillingsforsikring?
En afbestillingsforsikring koster 5% af bookingens totale pris, mindst 198.- kroner. Ved bestilling af flybilletter samt pakkerejse mindst 198.- pr. person. Afbestillingsforsikring kan kun tegnes ved bookingstilfældet og tilbagebetales ikke.
-
Hvornår gælder afbestilllingsforsikringen?
Afbestillingsforsikringen gælder ved akut sygdom og hændelser af indgribende karakter (se Rejsevilkår 3.3.1) bortset fra komplikationer i forbindelse med graviditet (fra 30. graviditetsuge). Afbestillingsforsikringen dækker ikke teater- og fodboldbilletter eller andre specialbestilte billetter. Lægeerklæring kræves. Afbestillingsforsikringen gælder også, hvis den rejsende bliver fyret. Gælder for fyring pga. arbejdsmangel og ikke kun ved varsel. Der skal fremvises erklæring fra arbejdsgiveren. Erklæring skal være DTF travel i hænde senest 14 dage efter afbestillingsdatoen.
-
Indgår afbestillingsforsikring, hvis jeg betaler med mit kort?
DTF travels afbestillingsforsikring omfatter samtlige rejsende - ikke kun familiemedlemmer. De fleste kortudgivere forsikrer kun familiemedlemmer (boende i samme husstand). Kontroller med din kortudsteder, hvad der gælder for dig.
-
Jeg har afbestillingsforsikring og ønsker at afbooke pga sygdom, hvordan gør jeg?
Ring til os på 70 23 14 10 og afbook din rejse. Send derefter en lægeerklæring (senest 14 dage efter afbookingen) til os: DTF travel, Færgehavnsvej 10, 9900 Frederikshavn. Lægeerklæringen skal være udstedt på en speciel formular, som findes under fanen "vilkår" på vor hjemmeside
-
Kan jeg lægge en afbestillingsforsikring til med tilbagevirkende kraft?
Ændring af afbestillingsforsikring (lægge til eller tage væk) kan gøres frem til at depositum er betalt. Vi anbefaler, at du køber afbestillingsforsikring sammen med rejsen derved gælder den også for dine medrejsende.
-
Behøver jeg en speciel lægeerklæring for at udnytte min afbestillingsforsikring?
-
Betaling
-
Hvordan kan jeg betale min rejse?
Du kan kun betale din rejse via bank- eller kreditkort (ikke AMEX eller Diners) på vores hjemmeside eller pr. telefon. Alle kortbetalinger til DTF travel foretages med højeste sikkerhedsniveau. Yderligere oplysninger om sikkerhed ved betaling findes på Mine sider.
-
Hvornår skal jeg betale for min bolig/færge, hvis der er 15 dage eller mindre til afrejsen?
Betalingen skal ske inden bookingen afsluttes.
-
Hvornår skal jeg betale for min flybillet?
De fleste flyselskaber kræver at bookingen betales inden bookingen afsluttes. I visse tilfælde får du frem til kl. 22.30 samme dag til at betale. Det der gælder for din booking fremgår tydeligt, når du bestiller.
-
Hvornår skal jeg betale min bolig/færge, hvis der er mere end 40 dage til afrejsen?
Depositum betales seneste 7 dage efter bookningen er foretaget. Restbeløbet skal betales 31 dage før afrejsen.
-
Hvornår skal jeg betale min bolig/færge, hvis der er mindre end 40 dage til afrejsen?
Hele rejsens beløb skal betales samme dag senest kl. 22.30.
-
Kan jeg reservere en rejse uden at betale?
Er der mere end 40 dage til afrejsen, kan du booke en bolig og "holde" den frem til depositum forfalder (oftest 7 dage efter bookingdagen). Er der mere end 17 dag men mindre end 40 dage til afrejsedagen forfalder hele rejsens beløb samme dag kl. 22.30. Hvis der er mindre end 17 dage til afrejsedagen, er der umiddelbar betaling. Betaler du ikke dit depositum, afbookes din booking automatisk.
-
Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler mit depositum?
Hvis depositumet ikke er i DTF travel hænde på forfaldsdatoen, annulleres din booking. (Se på "Min side" om din betaling er registreret).
-
Hvordan kan jeg betale min rejse?
-
Bolig
-
Er der en oste-høvl i lejligheden?
Vore ferielejligheder er sjældent udrustede som permanente boliger. Ostehøvl findes sjældent med i sortimentet - har du en favoritkniv, tag den med på rejsen!
-
Er der toiletpapir i lejligheden?
Forbrugsartikler som rengøringsmidler, opvaskepulver, sæbe og toiletpapir indgår normalt ikke ved leje af lejligheden. Til komfuret og det varme vand anvendes oftes gas. Kontakt nøglekontoret eller receptionen, hvis I løber tør for gas. I de tilfælde hvor håndklæder indgår i lejen findes der normalt 1 sæt pr. person pr. ophold - dette gælder normalt ikke strand- og poolhåndklæder.
-
Er det trygt at rejse med DTF travel?
Ved køb af en pakkerejse (en kombination af mindst to af følgende: fly, hotel, udlejningsbil, færge, transfer, arrangement) omfattes du af rejsegarantien. DTF travel har sin garanti hos rejsegarantifonden (kammarkollegiet i Sverige), hvilket betyder at du er beskyttet af pakkerejseloven.
-
Hvad er specielt ved en DTF travel-bolig?
Vi er en af få rejsearrangører, som kvalitetskontrolerer vore hoteller/huse og lejligheder inden vi tilbyder dig at bo der. Vore boliger er specielt udvalgte for at passe til skandinaviske familier. Når du er ankommet til rejsemålet, er vi dig behjælplig via telefon alle ugens dage i tilfælde der skulle opstå problemer på din rejse.
-
Hvad koster en afbestillingsforsikring?
En afbestillingsforsikring koster 4 % af bookingens samlede pris. Kan kun tegnes ved selve bookingen, og den betales ikke tilbage.
- Hvornår gælder min afbestillingsforsikring?
-
Hvornår kommer mine rejsedokumenter?
Rejsedokumenterne kommer via e-mail, når hele betalingen er modtaget hos DTF travel. Herefter fremsendes også rejseoplysninger med adresse og telefonnr. til reception eller det kontor, hvor du henter nøglen. Rejseoplysningerne findes også på "Mine Sider" på vores hjemmeside.
-
Kan jeg booke en rejse med DTF travel, inden jeg er fyldt 18 år?
For rejsende under 18 år kræves en særlig erklæring, hvor værge godkender rejseaftalen. Erklæringen kan fås hos DTF travel.
-
Kan DTF travel tilbyde fuld-retur-ret?
Åben køb gælder i 7 dage efter bookingen (gælder ikke for flybilletter). Det forudsættes, at der er mere en 40 dage til afrejse, og det gælder ikke for boliger, hvor vi skal foretage en forespørgsel.
-
Kan jeg have specielle ønsker?
Ved bookingen kan du oplyse os om dine evt.ønsker - f.eks. altan mod poolen og at bo i nærheden af venner. DTF travel videresender dine ønsker til rejsemålet, men vi kan ikke garantere, at de bliver opfyldt.
-
Får vi børnerabat?
Vi opgiver en pris pr. lejlighed/hotel eller pr. person og giver ingen ekstra børnerabatter, hvis det ikke specielt anføres.
-
Hvordan forholder vi os, hvis vi ikke er tilfredse med rengøringen?
Gå direkte til nøglekontoret/receptionen og fremfør din klage. Det kan jo være at netop dit værelse er glemt og gennem at påpege problemet, kan personalet hurtigt løse det med at sende en derhen for at gøre rent.
-
Skal vi selv gøre rent?
I Sydeuropa er kravene til rengøring ofte lavere end det vi er vant til. Under de forskellige ferieboliger er der angivet om rengøring indgår i prisen, om den udføres af gæsten eller betales på stedet. I de tilfælde hvor det kun er slutrengøring som indgår, sker dette ved afrejse, uanset opholdets længde. Der skal være vasket op og skraldespanden være tømt, når lejligheden/boligen forlades. Når rengøringen udføres af gæsten, skal lejligheden forlades i en sådan stand, at den er indflytningsklar til den næste lejer. Har du bemærkninger til rengøringen ved ankomst, skal reception/nøglekontor kontaktes omgående.
-
Er der en oste-høvl i lejligheden?
-
Fly
-
Hvor meget bagage kan jeg have med på rejsen?
Der er ingen generelle regler for hvor meget bagage, du må have med. Det er flyselskaberne, som bestemmer: antal bagage, vægt og eventuelle omkostninger for inchecket bagage. For at få information om DIN flyrejse, bedes du venligst kigge på flyselskabets hjemmeside eller kontakte vor flyafdeling.
-
Kan jeg flyve til en by og hjem fra en anden?
Hos de fleste flyselskaber kan man godt booke udrejse til en by og hjemrejse fra en anden, når blot det er fra samme land. (Eksempel: Afrejse: Fra Stockholm - Rom - Hjemrejse: Fra Firenze - Stockholm). Vil du booke en rundrejse med flere stop er du velkommen til at sende en forespørgsel til os via e-mail Kontakt os via mail
-
Kan jeg booke en enkeltbillet?
Samtlige flyselskaber tilbyder enkeltbilletter, men ofte er en enkeltbillet dyrere end en returbillet.
-
Får mit barn rabat på flybilletter?
De fleste flyselskaber har børnerabat, med det tilbydes ikke på lavprisbilletter. Alderen for børnerabatten kan variere. Ved booking af flybilletter angives den korrekte børnepris.
-
Hvad er en elektronisk billet?
Elektronisk billet indebærer, at du ikke får en fysisk papirbillet, men bare en skriftlig bekræftelse "Electronic Ticket Itinerary/Receipt". Denne skriver du selv ud via din bookingside og tager med til lufthavnen. Hvis I er flere personer på samme booking, vil vi fremsende en bekræftelse, hvor hver rejsende får et unikt dokumentnummer.
-
Kan jeg booke en flybillet med DTF travel, inden jeg er fyldt 18 år?
For rejsende under 18 år kræves et særlig erklæring, hvor værge godkender rejseaftalen. Erklæringen kan fås hos DTF travel. Ønsker du at bestille flybillet til et uledsaget barn, der kræver assistance på flyet, skal du kontakte flyselskabet direkte, da vi ikke kan håndtere disse bookinger.
-
Er det trygt at betale med kreditkort på DTF travels hjemmeside?
Ingen oplysninger gemmes , og vi samarbejder med DebiTech som beskytter dine informationer. DebiTech er et svensk selskab , der håndterer online verificering af kreditkort på en sikker, hurtig og nem måde . Når du har udfyldt dine kortoplysninger sendes de krypteret til DebiTech.
-
Hvad indeholder en servicepakke?
Hvis du vælger at tilkøbe en servicepakke når du booker din flybillet kan vi hjælpe med:
* at forudbestille siddepladser hos flyselskaber (på de rejser, hvor det er muligt)
* booke specialbagage, f.eks. golfbag, surfbræt, våben eller ski.
* ønske om specialkost til flyselskabet, når der indgår rmad.
* finde det bedste alternativ, hvis flyselskabet ændre sine flytider.
* hjælpe dig med at kontrollere mulighederne for at ombooke din rejse.
* registrere dit bonuskort os flyselskabet.
Eventuelle afgifter som flyselskabet tager for at f.eks. tilkøbe specialbage, siddeplads og og ombooking kan forekomme.
-
Hvordan booker jeg ekstra bagage, f.eks. golftaske, ski?
Ved bookingen meddeler du os, om du ønsker ekstra bagage (indtast det i det vindue, der fremkommer lige inden bookingen afsluttes). Det er vigtigt at du opgiver dimensioner(længde, bredde, højde) og vægt af bagagen. Flyselskabet tager normalt et gebyr for ekstra bagage udover det antal kilo, som normalt indgår, og betaling sker ved indcheckning. Husk på at det er en forespørgsel som bekræftes i forhold til plads. Hvis du har flere tasker end der er tilladt på din billet, skal du kontakte flyselskabet direkte, da vi ikke kan håndtere dette.
-
Er der hjælp til mig, som har fysiske problemer?
Flyselskaberne tilbyder assistance i lufthavnen og kan også hjælpe dig med at komme ombord på flyet. Fortæl os ved bookingen, om I ønsker assistance (skriv i meddelelsesvinduet lige før bookingen afsluttes). Vi har brug for at vide, hvilken slag hjælp du har brug for, så som transport fra check-in til gaten eller hjælp til at komme ombord på flyet. Hvis du har din egen kørestol med dig, har vi brug for kørestolens dimensioner(højde, længde, bredde) og vægt.
-
Hvornår kommer mine flybilletter?
Flybilletterne udskrives efter vi har modtaget fuld betaling og sendes normalt indenfor 24 timer til den e-mailadresse, du har opgivet på tidspunktet for booking. Forbehold for tekniske problemer og prisfejl som er uden for vores kontrol, forbeholdet gælder indenfor 24 timer på hverdage og i weekenden til førstkommende hverdag, meddel dette via e-mail. Vi annullerer og refunderer reservationen så hurtigt som muligt.
-
Hvornår skal jeg betale min flybillet?
I de fleste tilfælde skal din billet være betalt inden kl. 22.30 samme dag. Nogle flyselskaber kræver betaling inden bookingen kan afsluttes. Hvad der gælder for din booking fremgår tydeligt når du booker.
-
Hvornår skal vi senest være i lufthavnen?
Vi anbefaler, at du er i lufthavnen mindst 2 timer før planlagt afrejsetidspunkt hvis d skal flyve til en destination indenfor Europa og ca. 3 timer til øvrige destinationer. Tænk på at der kan være lange køer til indcheckning og sikkerhedskontrol.
-
Hvad gør jeg, hvis jeg finder en fejl på min booking?
Betal aldrig for noget, hvis din booking ikke er korrekt. Kontakt os straks efter fejlen opdages. Datoer eller navne kan normalt ikke ændres, hvis ændring er muligt tilkommer flyselskabet og vores omkostninger.
-
Hvorfor kunne jeg ikke gennemføre min booking?
Når du søger efter flybiletter via vores bookingmotor, er priser ikke altid tilgængelige i flyselskabets system. Reservationen er derfor ikke mulig at gennemføre. Forsøg med alternativ dato eller tidspunkt.
-
Kan jeg annullere min flybillet uden omkostninger?
Annullering uden omkostninger gælder ikke for flybookinger. Reserverede flybilletter skal normalt betales senest 22.30 på reservationsdagen, da reservationen er bindende.
-
Skal jeg have visum og/eller pas
Det er altid dig som er den rejsende der er ansvarlig for at tjekke med den relevante ambassade eller konsulat, hvis der kræves pas og visa for den destination, du planlægger at besøge (Selv lande du rejser igennem kan nogle gange kræve et transitvisum eller visum).
Bemærk, at ngole lande kræver, at dit pas er gyldigt i seks måneder efter afslutningen af opholdet. Der er lande, der anvender forskellige regler, og du bør kontakte ambassaden på destinationen fore relevant og rettidig information.
Alle som rejser til eller gennem USA skal ansøge om en elektronisk indrejsetilladelse(ESTA) senest 72 timer før planlagt afgang. Vi anbefaler, at du medbringer en udskrift af din ESTA på hele turen. Ansøgning til ESTA klik her.
-
Skal jeg skrive alle navne som står i mit pas på bookingen?
Alle navne skal indtastes nøjagtigt i den rækkefølge som de er stavet i passet. Flyselskaberne har høje krav til sikkerhed og så er det meget vigtigt, at du udfylder alle rejsendes navne korrekt. Du skal skrive Æ, Ø og Å hvis disse bogstaver findes i passet. Vores bookingsystem justerer derefter automatisk bogstaverne til A eller O. I nogle tilfælde afkortes navnet på billetten hvis det er for langt, dette gør vores bookingsystem automatisk.
-
Kan jeg bruge bare nogle af strækningerne på billetten, f.eks. kun hjemrejsen?
Hvis du har købt en billet med flere rejsemål, kræves det at du checker ind på den første flyvning ellers annullerer flyselskabet automatisk resten af din rejse uden refusion.
-
Jeg har stavet mit navn forkert, kan jeg ændre det?
På flybookinger er det generelt ikke muligt at ændre navne iflg. flyselskabernes egne regler. Mindre rettelser kan tillades mod et gebyr.
-
Har jeg tilstrækkelig med tid hvis jeg har en mellemlanding?
Hvis du booker en flybillet med mellemlanding er tiden til skift godkendt af både flyselskabet og lufthavnen. Tid til eventuelle terminalskift og sikkerhedskontrol er medregnet i mellemlandingen. Booker du derimod to seperate strækninger skal du selv kontrollere at du har tid nok til flyskift.
-
Hvordan finder jeg ud af eventuelle tidsændringer?
Flytider og flynummer kan ændres med kort varsel. Det er vigtigt, at du indtaster den korrekste e-mail adresse på tidspunktet for bestilling, så eventuelle tidsændringer kan sendes pr. e-mail. Du skal angive en e-mail adresse som du kan læse på farten, for indimellem forekommer tidsændringer selv efter start af turen. Dine aktuelle flytider, kan du altid tjekke via linket til billetten som findes på din bookingside.
-
Hvordan checker jeg ind?
Du viser din e-billet sammen med gyldigt pas til check-in personalet. Nogle flyselskaber tilbyder online check-in på deres hjemmeside omkring 24 timer før afgang eller via selvbetjente automater i lufthavnen. Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et gebyr for check-in i lufthavnen. For information henvises til de enkelte flyselskabers hjemmeside.
-
Hvorfor er mine flytider blevet ændret?
Flyselskaberne er nogle gangen nødt til at foretage ændringer i deres trafik som kan påvirke din flyvning. Vi kan derfor blive nødt til at omlægge din rejse til en anden end den du oprindeligt valgte. Kontroller dine flyvetider via linket vi har sendt til dig, ved tidspunktet for din bestilling. Vi er ikke ansvarlige for flyselskabernes ændringer, da det er udenfor vores kontrol.
-
Kan jeg checke min bagage ind hele vejen selvom jeg har et skift?
I de fleste tilfælde kan du checke din bagage ind hele vejen til din endelige destination. I nogle tilfælde skal du hente bagagen, f.eks. ved flyskifte hvor det er et andet flyselskab du skal videre med. Du henter altid selv din bagage ved første og sidste stop i USA, da det skal gå igennem sikkerhedskontrollen med dig. Er du usikker, kan du kontrollere hvad der er gældende når du checker ind.
-
Kan jeg bestille siddeplads og specialkost?
Kontakt os hvis du ønsker at reservere plads eller har behov for specialkost ombord. Du kan ønske siddeplads ved f.eks. gang, vindue, længst fremme eller længst tilbage i flyet. Siddepladser ved nødudgangen kan kun tildeles ved check-in, da flyselskaberne kræver at du opfylder visse kriterier.
-
Må jeg tage mit kæledyr med på flyet?
Kæledyr kan medbringes på flyet hvis der er plads. Vi kan lave en forespørgsel til flyselskabet med dimensioner(højde, længde, bredde) og vægt af buret, herunder kæledyret. Forespørgsler kan kun foretages på eksisterende bookinger. Flyselskabet opkræver et beløb, der skal betales direkte til flyselskabet ved check-in. Se på det respektive flyselskabs hjemmeside for aktuelle omkostninger. Hvis forespørgelsen ikke kan bekræftes, kan der ikke ske tilbagebetaling af flybilletten.
-
Kan jeg ændre navn på flybilletten?
Nogle flyselskaber tillader at du ændrer navnet på billetten. I tilfælde hvor det er muligt tilkommer et ændringsgebyr. Er navneændring ikke tilladt i henhold til flyselskabets regler, skal du købe en ny billet.
-
Kan jeg ændre datoen på min billet?
Flyselskaberne tilbyder billetter med forskellige regler for datoændring. Nogle billetter tillader ændringer, andre gør ikke. I tilfælde hvor det er muligt vil der altid tilkomme et ændringsgebyr. Er det ikke muligt at ændre datoen, skal du købe en ny billet. Kontakt os hvis du ønsker at vide hvad der er gældende for din billet.
-
Hvad gør jeg hvis jeg ønsker at annullere min flybillet?
Hvis du bliver syg og har tegnet en afbestillingsforsikring hos os får du billettens pris tilbage, bortset fra en selvrisiko, efter vi har modtaget en godkendt lægeerklæring. Afbestillingen skal ske til os inden afgang. Se alle vikår her http://www.dtf-travel.dk/kundeservice/rejsebetingelser-DTF.aspx. Hvis du annullerer af anden årsag, kan der ikke ske tilbagebetaling.,
-
Hvorfor har jeg to enkeltbilletter på min bekræftelse?
For at kunne tilbyde vores kunder de absolut laveste priser, kan du booke tur/returbilletter sammensat af to enkeltbilletter. Det betyder, at billetterne er adskilt og hver billetregel gælder hver for sig. I tilfælde, hvor reservationen består af to enkeltstående rejser, er kunden ansvarlig for at kontrollere, at billetter og billetnumre er modtaget for begge rejser.
Skulle du få en tidstabelsændring eller aflysning af fly på en af dine rejser, er det ikke tilladt at ændre eller annullere den anden rejse på grund af dette, da rejserne i flyselskabets øjne ikke hænger sammen.
-
Hvor meget bagage kan jeg have med på rejsen?
-
Færgerejsen
-
Er der røgfrit ombord?
Der er røgfrit på alle Stena Lines færger, dvs. på linjerne Göteborg-Frederikshavn, Varberg-Grenå, Göteborg-Kiel och Karlskrona-Gdynia. Rygning på disse skibe er kun tilladt på udpegede områder ombord, som regel udendørs. Rygning i kahytterne er ikke tilladt.
-
Er det åbne billetter til færgen?
På ruten Helsingborg - Helsingør er billetterne åbne og det er ikke muligt at lave en tidsbestilling. På strækningen Rødby - Puttgarden er billetten kun gyldig den bookede dato. Kommer du før eller efter, indenfor gyldighedsperioden på 3 måneder, betales et tillæg i respektive havn afhæning af prisperioden. Øvrige færgelinjer skal tidsbestilles.
-
Må jeg have hund med på færgen?
Alle dyr skal altid forudreserveres, fordi antallet af dyrepladser ombord er begrænsede. I første omgang er det altid dyrets ejer som bestemmer om dyret er egnet til transport. Rederiet kan dog nægte dyretransport hvis forholdene som feks. temperatur og høj sø er ekstreme.
Dyrets ejer har til ansvar at kontrollere hvilke regler som er gældende og for at al dokumentation samt øvrige tilladelser er i orden forud for ud- og hjemrejsen. Ved check-in skal personalet informeres om at der er dyr med i køretøjet. Bildækket er aflåst under rejsen og adgang er ikke tilladt. På noge fartøjer må man tage hunden med på dækket forudsat at de holdes sammen og ikke står alene. Under overfarten er ejeren selv ansvarlig for dyrets trivsel. Ledsagerhunde er altid velkomne på alle Stena Lines/Scandlines fartøjer.
-
Kan jeg ændre min færgebillet?
Du kan ombooke din Flexi- eller Premium billet frem til to timer før aktuel afgang. Du kan selv ændre billetten på din bookingside uden omkostninger. Vælger ud istedet for at ombooke per telefon tilkommer et tillæg. Du kan også ombooke din Economy- eller kampagnebillet men så beder vi dig ringe til os - og der vil være en afgift.
Har du booket Helsingborg-Helsingør så er disse billetter helt åbne. Rødby-Puttgarden er åbne på hele den bookede dato. Hvis du er usikker på hvilken billet du har booket, så ring til os og vi hjælper dig gerne.
Husk på at prisen på færgebilletten kan ændres ved ombooking.
-
Kan jeg køre ombord med tagboks?
For at regnes som pesonbil skal bilen være max 2 meter høj og 6 meter lang. Hvis din oversitger disse mål (med eller uden tagboks) så skal du købe en billet i kategorien "Husbil" hvor bilen må være op til 4 meter høj.
-
Behøver jeg at bestille måltider på båden ved reservation, eller kan jeg sætte det på bagefter?
Du kan altid tilkøbe mad efterfølgende. Du kan gøre det selv via din bookingside eller via telefon. For at undgå at pladserne i restauranten bliver fuldbooket, så råder vi dig til at bestille så hurtigt som muligt.
-
Behøver jeg tage mit pas med?
Alle rejsende skal have et gyldig pas. Når du rejser til Danmark kræves der ikke pas for nordiske statsborgere, da Danmark er tilsluttet Schengen-aftalen. Du skal dog kunne fremvise gyldig legitimation for at kunne bevise din identitet når du checker ind på hotel, campingplads eller lignende.
-
Findes der Internet ombord?
Stena Line tilbyder gratis WIFI på samtlige fartøjer.
-
Fungerer mobilen ombord?
I samarbejde med MPC tilbydes mobiltelefoni via satellit. Det kræves dog, at din mobiloperatør har en samarbejdsaftale med MCP. Aktuelle priser kan fås ved henvendelse hos din operatør - men husk at det kan være dyrt! Det er nemlig forbundet med store omkostninger at ringe og modtage opkald og data ombord på færgerne, da forbindelsen er satellitbaseret.
-
Hvornår skal jeg være ved færgeterminalen?
Forskellige check-in tider er gældende for de forskellige færgelinjer, se www.stenaline.dk for de aktueller check-in tider. Har du booket færgeoverfart, finder du check-in tiden på dine rejsedokumenter.
-
Er der røgfrit ombord?
-
Udlejningsbil
-
Hvad koster en afbestillingsforsikring?
En afbestillingsforsikring koster 4 % af bookingens samlede pris. Ved udlejning under 4 nætter dog mindst 200 kroner. Ved 4 eller flere nætter mindst 300 kroner. Kan kun tegnes ved selve bookingen, og den betales ikke tilbage.
-
Behøver jeg at tegne ekstra rejseforsikring?
DTF travel sælger en rejseforsikring, der udgør et supplement til rejseforsikring i din husstandsforsikring. Den dækker blandt andet selvrisikoen.
-
Hvornår kommer mine rejsedokumenter?
Rejsedokumenter kommer indenfor 2-3 dage via e-mail.
-
Hvordan booker jeg ekstra chauffør?
Ekstra chauffør behøves ikke at tilmeldes i forvejen, men tilmelding og betaling foretages på stedet.
-
Hvordan booker jeg f.eks. børnestol eller tagbagagebærer?
Børnestol (for børn op til og med 5 år), tagbagagebærer, snekæder mm. skal bestilles ved bookingen, og prisen betales på stedet til udlejningsfirmaet. Bestilling af ekstratilbehør kan ikke garanteres.
-
Er der en minimumalder for at booke en udlejningsbil?
Du skal have haft kørekort i mindst et år og være mindst 21 år for at kunne leje en bil. For chauffører under 25 år skal der betales en ekstra forsikring, som betales på stedet til udlejningsfirmaet.
-
Hvad koster en afbestillingsforsikring?
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Så kontakt os! Vores dygtige feriespecialister hjælper dig gerne afsted på ferie! Se her hvordan du kontakter os.